Reparatieverzoek

Interessant? Deel dit

Als er iets kapot gaat in uw woning, kunt u dit op verschillende manieren bij ons melden:

  • via het reparatieformulier op deze website. U krijgt binnen een werkdag een reactie van ons.
  • tussen 08.30 en 16.30 uur (tijdens werkdagen) via ons telefoonnummer 0900 0604, keuze 1. U krijgt dan een medewerker van de afdeling serviceonderhoud aan de lijn. Deze maakt direct een afspraak met u wanneer we langskomen om het probleem te verhelpen. We proberen hierbij zoveel mogelijk rekening te houden met uw wensen (dag en tijdstip). We maken een afspraak in een tijdvak van twee uur. Hierdoor hoeft u niet onnodig lang thuis te blijven.

Let op! Als u niet aanwezig bent op het afgesproken tijdstip dat wij langskomen voor de reparatie, dan kunnen wij hiervoor kosten (€ 13,03) bij u in rekening brengen. 

Spoed?

In sommige gevallen is spoed vereist. Het gaat dan om reparaties die beslist niet tot de volgende werkdag kunnen wachten. Deze kunt u ook buiten kantoortijden aan ons melden via T. 0900 0604. Wij vragen u dringend hier alleen in geval van nood gebruik van te maken.

Servicenummers

Voor het melden van specifieke klachten, kunt u direct contact opnemen met de hierna vermelde bedrijven. 

Verwarming:zie de sticker op uw verwarmingstoestel
Geiser:zie de sticker op uw geiser
Huurgeiser:Rendo (0521) 595 555
Elektrische huurboiler:Energiewacht 0800 0388
Rioolontstopping:RRS 0800 0991 313
Hang- en sluitwerk kunststofkozijnenSKK 0900 8420

Veel gestelde vragen over het reparatieverzoek

fold faq Wat moet ik doen bij defecte straatverlichting?

Over het algemeen is het onderhouden van de straatverlichting aan de openbare weg de taak van uw gemeente. De provincie onderhoudt de verlichting langs provinciale wegen. Voor de overige straatverlichting (bijvoorbeeld langs brandgangen en bij garageboxen) kunt u contact opnemen met ons via 0900 0604 of info@remove-this.actiumwonen.nl. Vaak begint het nummer op deze lantaarnpaal met 77.

fold faq Wat moet ik doen als er iets kapot gaat in mijn woning?

Een reparatieverzoek kunt u online via deze website doorgeven of telefonisch via T. 0900 0604. In ons onderhoudsABC vindt u een overzicht van de reparatiewerkzaamheden waarvoor u Actium kunt inschakelen en wat u zelf moet doen.

fold faq Kan ik een reparatieverzoek ook buiten kantoortijden doorgeven?

Via onze website kunt u 24/7 uw reparatieverzoek aan ons doorgeven. In sommige gevallen is spoed vereist. Het gaat dan om reparaties die beslist niet tot de volgende werkdag kunnen wachten. Deze kunt u ook buiten kantoortijden telefonisch aan ons melden via T. 0900 0604. Wij vragen u dringend hier alleen in geval van nood gebruik van te maken.

fold faq Ik heb last van ongedierte in huis, wat moet ik doen?

Voor de bestrijding van kakkerlakken, faraomieren, boktorren, ratten en houtworm kunt u contact opnemen met Actium. Voor bestrijding van alle overige ongedierte, zoals mieren, muizen, wespen en torren, moet u zelf zorgen. Actium komt hiervoor niet langs. 

fold faq Mijn afvoer is verstopt, wat kan ik doen?

Voor rioolverstoppingen kunt u 24 uur per dag rechtstreeks bellen met R.R.S. via 0800 099 1313.

fold faq Mijn centrale verwarming doet het niet, wat moet ik doen?

Kijk eerst of er voldoende water in de ketel zit. Is dat niet het geval? Dan moet u de ketel bijvullen. Let ook op of het centrale verwarmingssysteem goed is ontlucht. Hoort u een rammelend geluid uit de radiatoren komen? Ontlucht dan het systeem. Is er iets anders aan de hand? Neem dan zelf rechtstreeks contact op met het bedrijf dat uw cv-ketel onderhoudt. Kijk voor de contactgegevens op de sticker op uw cv-ketel. 

fold faq Ik heb een geiser / boiler en geen warm water. Wat moet ik doen?

Op uw geiser of boiler zit een sticker van het bedrijf dat u kunt bellen om de storing door te geven. 
Zit er geen sticker op de geiser of boiler? Als u een huurgeiser heeft, belt u met Rendo via telefoonnummer (0521) 595 555. Gaat het om een storing aan een elektrische huurboiler, bel dan naar Energiewacht via 0800 0388. 

fold faq Wat kan ik doen bij inbraakschade?

Wij adviseren u altijd aangifte van inbraak te doen bij de politie. U ontvangt dan een proces-verbaal van uw aangifte. Heeft u proces-verbaal waarin staat dat er is ingebroken is of een poging tot inbraak is gedaan? En u heeft het proces-verbaal binnen vier weken bij Actium ingeleverd? Dan rekenen wij geen kosten voor het herstel van de inbraakschade.

fold faq Ik ben mijn sleutel kwijt / verloren / mijn sleutel is afgebroken in het slot. Wat moet ik doen?

Heeft u geen reservesleutels meer en kunt u niet in uw woning komen? Dat is erg vervelend. In dat geval kunt u contact met ons opnemen via T. 0900 0604. Op werkdagen zij wij bereikbaar van 8.30 tot 16.30 uur.

Om uw deur te openen, brengen wij 45 euro bij u in rekening. Als we een cilinder (slot) moeten vervangen, kost dat 40 euro per cilinder. Deze kosten komen voor uw rekening. 

Na 16.30 uur kunt u ons ook bellen, dan krijgt u onze storingsdienst aan de telefoon. In dat geval betaalt u 60 euro als we langs moeten komen om u binnen te laten (plus 40 euro per cilinder die we moeten vervangen). Let op: we kunnen u alleen binnenlaten als u zich kunt legitimeren en als huurder van de woning bij ons bekend bent.

fold faq Wat kan ik doen bij glasschade?

Heeft u het glas niet met opzet gebroken en bent u lid van ons glasfonds? Dan vervangen wij het glas voor u. In dat geval kunt u ons bellen via ons algemene telefoonnummer T. 0900 0604.

Als u maandelijks via de servicekosten een bijdrage aan het glasfonds betaalt, repareren we de glasschade kosteloos. Bent u geen lid of u heeft opzettelijk het glas gebroken bijvoorbeeld bij buitensluiting? Dan vervangen wij de ruit, maar zijn de kosten voor u. Als u nog niet deelneemt aan het glasfonds, maar u heeft hier wel belangstelling voor, neem dan contact met ons op via T. 0900 0604.

fold faq Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer wordt het gerepareerd?

We maken een afspraak met u wanneer we bij u langskomen om uw reparatieverzoek op te lossen. We proberen hierbij zoveel mogelijk rekening te houden met uw wensen (dag en tijdstip). We maken een afspraak in een tijdvak van twee uur. Hierdoor hoeft u niet onnodig lang thuis te blijven.