Ik wil graag een opzichter service onderhoud spreken
Algemeen
Neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij proberen je dan direct door te verbinden met een opzichter. Als dit niet lukt, maken wij een terugbelnotitie aan.
In verband met Pasen zijn we op maandag 1 april gesloten. De automatische afschrijving van de huur is daarom op dinsdag 2 april.
Spoedgeval? Bel naar 0592 400 100, je wordt doorverbonden met de storingsdienst.
Hieronder staan de veelgestelde vragen over reparatieverzoeken. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.
Neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij proberen je dan direct door te verbinden met een opzichter. Als dit niet lukt, maken wij een terugbelnotitie aan.
Je kunt je reparatieverzoek direct bij ons indienen via Reparatieverzoek indienen. In ons Onderhouds-ABC zie je welke reparaties wij uitvoeren en wat je zelf moet (laten) doen.
Voor sommige storingen of defecten hoef je bij ons geen melding te maken. Hiervoor kan je rechtstreeks contact opnemen met de onderhoudspartij:
Neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij proberen je dan direct door te verbinden met een woninginspecteur. Als dit niet lukt, maken wij een terugbelnotitie aan.
Ja, in ons hele werkgebied voeren onze eigen monteurs reparaties uit. Daarnaast werken we ook nauw samen met veel leveranciers en onderhoudspartijen.
Zou één van onze leveranciers je terugbellen, bijvoorbeeld om een afspraak te maken voor onderhoud of reparatie? Afhankelijk van de reparatieverzoek hoort de leverancier binnen een paar werkdagen contact met je op te nemen. Als dit toch niet gebeurt, kan je dit bij ons melden via 0592 400 100.
In principe laten wij je weten als het materiaal binnen is, en wij hiervoor een afspraak kunnen inplannen. Als je hier toch nog vragen over hebt, kun je ons natuurlijk altijd even bellen via 0592 400 100.
Je kunt een reparatieverzoek het beste telefonisch bij ons melden via 0592 400 100. Wij zorgen er dan voor dat de aannemer zo snel mogelijk contact met je opneemt om de reparatie uit te voeren.
Eind 2023 is er veel regen gevallen. De grondwaterstand is daardoor erg hoog en in veel kelders en kruipruimten staat (een beetje) water. Dit hoeft niet direct een probleem te zijn. Lees hier welke oplossing voor jouw situatie beschikbaar is. Leegpompen is met de hoge grondwaterstand geen optie, omdat er dan direct weer nieuw water binnenstroomt.
Is de grondwaterstand niet verhoogd en staat er water onder het huis (kruipruimte) of in de kelder? Neem dan telefonisch contact met Actium op via 0592 400 100. Wij maken een opdracht voor het schoonmaakbedrijf, die zorgt ervoor dat het water leeggepompt wordt in de woning.
Heeft het schoonmaakbedrijf de kelder of kruipruimte leeggepompt? Neem dan contact met ons op voor het plannen van een afspraak met onze opzichter. De opzichter komt dan bij je langs om te kijken wat de oorzaak is.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het ontluchten en bijvullen van jouw cv. Onze vakman legt je in deze video uit hoe je de CV ketel kunt bijvullen en ontluchten. Kom je er niet uit? Vraag dan iemand in je omgeving om je hierbij te helpen.
Lukt het niet om zelf jouw cv te ontluchten of bij te vullen? Dan kun je de onderhoudspartij vragen om dit voor je te doen. Kijk voor de contactgegevens bij Mijn contracten.
Let op: de kosten voor deze werkzaamheden zijn voor jouw eigen rekening.
Mijn zonwering is beschadigd en/of werkt niet
Als jouw zonwering beschadigd is of niet meer goed werkt, dan is het belangrijk om te weten door wie de zonwering geplaatst is:
Is de zonwering van Actium? Dan kan je een Reparatieverzoek indienen of contact met ons opnemen op het telefoonnummer 0592 400 100.
Mijn zonnescherm is vies
Een zonnescherm zal door gebruik altijd een beetje vies worden. Dit is niet erg. Actium heeft daarom geen onderhoudscontract voor schoonmaak van zonwering. Wil je zelf toch proberen om het scherm schoon te maken? Kijk dan eerst of dit veilig kan en neem de volgende stappen:
Schimmel- en weerplekken
Om schimmel- en weerplekken te voorkomen, raden we aan om de zonwering niet nat in te klappen. Is dit wel nodig vanwege slecht weer? Zet het scherm dan weer uit, zodra het weer verbetert. Zo kan het doek drogen.
Ik wil graag zonwering (laten) installeren
Het is niet toegestaan om zonder toestemming zonwering aan de gevel te (laten) plaatsen. Wil je graag zonwering aan de buitenzijde van het huis? Dan kun je dit aanvragen via een Woonwens aanvragen. Beschrijf in het formulier jouw wens en hoe je deze wilt (laten) uitvoeren en de kosten. De woninginspecteur zal het verzoek in behandeling nemen en beoordelen wat er mogelijk is. Je ontvangt binnen 6 weken een antwoord per brief.
Een woonwens indienen kan ook telefonisch via 0592 400 100.
Nee, wij bieden geen onderhoudsabonnement aan. Als huurder van Actium kan je een beroep doen op het serviceonderhoudsfonds, glasfonds en het rioolontstoppingsfonds. De meeste reparaties waarvoor je als huurder wettelijk zelf verantwoordelijk bent, zijn in deze servicefondsen ondergebracht. Met de maandelijkse bijdrage in deze fondsen, worden de werkzaamheden die hieronder vallen bekostigd en in opdracht van of door Actium uitgevoerd.
In het Onderhouds-ABC kan je zien onder welk fonds een reparatie valt en wie verantwoordelijk is voor de uitvoering.
Actium neemt extra verantwoordelijkheden en kosten voor haar rekening, die normaal voor rekening van de huurder komen. Wij bieden deze service gratis aan.
Heb je een storing aan de CV-ketel in de woning of dient er een reparatie uitgevoerd te worden? Neem dan contact op met Actium. De medewerker van Actium zoekt uit welke partij de reparatie uitvoert of storing verhelpt en schakelt de partij in of verbindt je door voor het maken van een afspraak.
In september 2022 heeft een onderzoek plaatsgevonden naar de concentratie van formaldehyde in 5 woningen aan de Hunsingostraat, Fivelingostraat en Oldambtstraat. Dit naar aanleiding van een melding van een bewoner over formaldehyde.
De onderzoeksresultaten zijn bekend en de belangrijkste conclusie is dat in de huizen (bewoond en leegstaand) normale waarden van formaldehyde zijn gemeten. In één huis was de waarde wel iets hoger, maar onder de wettelijke norm. In dit huis was de ventilatie onvoldoende.
De onderzoeksresultaten kunt je teruglezen in het rapport onderzoek naar formaldehyde en in het advies GGD Drenthe onderzoek formaldehyde.
Andere vragen? Neem dan contact met ons op via 0592 400 100
Actium plaatst eenmalig een huisnummer. Huurders dienen deze zelf te vervangen bij o.a. beschadiging of diefstal.
In een aantal van onze woningen hangt een elektrische huurboiler. Deze boiler is eigendom van de Energiewacht. Voor het onderhoud en de huur van deze boiler dien je een contract af te sluiten met de Energiewacht. De kosten van dit contract zijn ongeveer +/- €15,- per maand.
Bij storingen of gebreken mag je rechtstreeks contact opnemen met de Energiewacht via 088 5553000.
Heb je een deurbel op batterij? Dan mag je de batterij zelf vervangen. Wanneer het gaat om een deurbel met bedrading, dien dan een reparatieverzoek in via Reparatieverzoek indienen.
Bij een storing aan de elektrameter of gasmeter mag je rechtstreeks contact opnemen met de netbeheerder. Via Netbeheer Nederland kun je achterhalen wie je netbeheerder is.
Actium levert aan een aantal wooncomplexen strooizout. Het gaat dan om twee zakken strooizout in de daarvoor bestemde oranje bak. Deze bak staat vaak onder in het trappenhuis. Wil je graag weten of dit voor jouw complex geldt? Neem dan contact met ons op. Dan zoeken wij dit voor je uit.
Er worden brieven verstuurd door het bedrijf Thermo Solutions uit Enschede over het controleren van isolatie van de woning. Deze brieven worden niet vanuit Actium verstuurd. Wij werken niet met dit bedrijf samen. Je hoeft hier niet op in te gaan.
Tijdens het uitvoeren van schilderwerk, wordt ook de dakkapel schoongemaakt. Planmatig schilderwerk vindt over het algemeen eens in de 8 jaar plaats. In tussentijd ben je zelf verantwoordelijk voor het (laten) schoonmaken van de dakkapel.
Ja, Actium kan de gaskraan verwijderen en de leiding afdoppen. Hiervoor kun je een Reparatieverzoek indienen. Actium verwijdert geen leidingen.
Een kattenluik mag in de deur worden geplaatst. Wanneer je gaat verhuizen en de nieuwe huurder wil het kattenluik niet overnemen, zal de deur worden vervangen door een nieuwe deur. Dit betekend dat er op jouw kosten door Actium een nieuwe deur zal worden geplaatst. Wij raden daarom aan om zelf een andere deur te plaatsen en de originele deur te bewaren op zolder of in de berging.