Daken en dakgoten

Hieronder staan de veelgestelde vragen over daken en dakgoten. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Daken en dakgoten

Mijn dakgoot of regenpijp zit vol of is verstopt

Algemeen

  • Dakgoten vol? Neem dan contact met ons op via 0592 400 100. Wij geven een schoonmaakbedrijf de opdracht om de goten leeg te halen. Het leeghalen van de dakgoten gebeurt in Assen om de 3 jaar en de rest van de woningen doen we dit ieder jaar.
  • Verstopping in de regenpijp/hemelwaterafvoer? Neem dan rechtstreeks contact op met de Riool Reiniging Service (RRS) via (0800 0991313).

Mijn dakgoot of regenpijp is lek

Algemeen

Als de regenpijp (hemelwaterafvoer) of dakgoot gescheurd/lek is, kun je contact met ons opnemen. Wij zorgen er dan voor dat er een monteur bij je langskomt. Voor het herstel van de regenpijp of dakgoot aan de voorkant van de woning hoef je niet thuis te zijn.

Heb je een verstopping in je regenpijp (hemelwaterafvoer)? Neem dan contact op met de RRS (0800 0991313).

Hoe vaak maken jullie mijn dakgoten schoon?

Algemeen

In Assen gebeurt dit om de 3 jaar en in de rest van ons werkgebied ieder jaar. Minimaal 2 dagen voor het reinigen, krijg je een kaartje in de bus met de datum.

Wil je ervoor zorgen dat eventuele deuren/poorten aan de achterkant van de tuin niet op slot zitten?
Zo kan ook de goot aan de achterkant van de woning schoongemaakt worden.