Inschrijving

Hieronder staan de veelgestelde vragen over inschrijvingen. Niet gevonden wat u zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel uw vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Inschrijving

Ik wil me inschrijven als woningzoekende, maar ik heb geen e-mailadres. Wat nu?

Thuiskompas werkt volledig digitaal. U heeft een e-mailadres nodig om ingeschreven te staan als woningzoekende. Als u zelf geen e-mailadres hebt, kunt u er een aanmaken. Dat is gratis. Misschien is er iemand in uw omgeving die daarbij wil helpen? Of kunt u het e-mailadres gebruiken van kinderen, vrienden of buren? Lukt dit allemaal niet, neem dan contact op met Thuiskompas via 085 2020007.

Ben ik verplicht om op woningen te reageren om mijn inschrijfduur te behouden?

Nee, dat is niet verplicht. Wel moet u jaarlijks zelf uw inschrijving verlengen. Doet u dit niet, dan wordt u automatisch uitgeschreven.

Wat zijn de voordelen van een langere inschrijftijd?

Hoe langer u ingeschreven staat, hoe groter de kans op een woning.

Wat is inschrijftijd?

Inschrijftijd is het aantal dagen dat u ingeschreven staat sinds het eerste moment van inschrijven.

Kunnen mijn partner en ik ons allebei inschrijven als woningzoekende?

Ja, dat kan. Zowel los van elkaar, als samen op 1 inschrijving is mogelijk.

Kan ik mijn inschrijving op naam van iemand anders laten zetten?

Nee, dat is niet mogelijk.

Wat kost het verlengen van mijn inschrijving als woningzoekende?

Het jaarlijks verlengen van uw inschrijving is gratis.

Hoe verleng ik mijn inschrijving als woningzoekende?

U krijgt een mail als het tijd is om uw inschrijving te verlengen. Daarin vragen we om uw inschrijving binnen 60 dagen te verlengen. Uw inschrijving is dan weer 1 jaar geldig. Op Thuiskompas ziet u onder 'Mijn overzicht' tot wanneer uw inschrijving geldig is.

Wanneer moet ik mijn inschrijving verlengen?

U moet uw inschrijving voor het einde van de inschrijfperiode verlengen. U krijgt hierover een bericht per mail. Zorg er daarom voor dat uw e-mailadres altijd up-to-date is. Dit is uw eigen verantwoordelijkheid.

Welke gegevens heb ik nodig om me in te schrijven als woningzoekende?

Hiervoor zijn nodig: uw persoonlijke gegevens en een inkomensverklaring. Deze vraagt u op bij de Belastingdienst.

Wat kost het als ik me inschrijf als woningzoekende?

Een inschrijving via Thuiskompas is gratis. Accepteert u een huis? Dan betaalt u € 25,- acceptatiekosten.

Hoe schrijf ik me in als woningzoekende?

Dit kan via Thuiskompas.