Servicekosten

Hieronder staan de veelgestelde vragen over servicekosten. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Servicekosten

Wat valt er precies onder servicekosten?

Algemeen

Je huurprijs is samengesteld uit:

  • Een netto huurprijs;
  • Een bijdrage in servicefondsen (het glasfonds en het rioolontstoppingsfonds);
  • Eventuele servicekosten (voor bijvoorbeeld diensten als gas, water en elektriciteit voor gemeenschappelijk verbruik, tuinonderhoud en het schoonhouden van gezamenlijke ruimten).

Elke huurder kan zonder extra kosten gebruikmaken van het serviceonderhoudsfonds. Dat betekent dat je o.a. voor het onderhoud van schakelaars en stopcontacten, de douchekop of het vervangen van een wc-bril en stortbak op ons kunt rekenen. Wat precies onder het serviceonderhoudsfonds valt lees je in het Onderhouds-ABC.

Ik ontving de afrekening van mijn servicekosten en ik krijg geld terug. Wanneer staat het geld op mijn rekening?

Algemeen

Het bedrag dat je terug krijgt, maken wij binnen ongeveer 2 weken na ontvangst van de brief over naar je bankrekening.

Wat betaal ik voor het glasfonds?

Algemeen

Zowel de netto (kale) huurprijs als de bijdragen in de servicefondsen (glasfonds en rioolontstoppingsfonds) passen we jaarlijks per 1 juli aan. De maandelijkse bijdrage voor het glasfonds is op dit moment vastgesteld op € 0,97.

Wat betaal ik voor het rioolfonds?

Algemeen

We passen de netto (kale) huurprijs en de bijdragen in de servicefondsen (glasfonds en rioolontstoppingsfonds) jaarlijks per 1 juli aan. De maandelijkse bijdrage voor het rioolfonds is op dit moment € 2,45.

Waar vind ik de servicekosten waar ik voor betaal?

Algemeen

Als je inlogt in Mijn Actium, kan je het overzicht bekijken van hoe de huur is samengesteld. Op dit overzicht vindt je de bedragen van netto (kale) huur en de eventuele servicekosten.

Ieder jaar krijgt je in april een nieuw overzicht van ons. Dit doen we vanwege de jaarlijkse huurverhoging per 1 juli. In het overzicht staat de huidige huur en de nieuwe huur. Wij kunnen je daarnaast natuurlijk altijd een overzicht van je huursamenstelling per mail of per post sturen.