Inloggen

Veel gevraagd over Mijn Actium

Kunnen organisaties ook een Mijn Actium account aanmaken?

Algemeen

Nee, het Mijn Actium account is alleen bedoeld voor 'individuele' huurders. En is dus niet geschikt voor organisaties of instanties, zoals bijvoorbeeld zorginstellingen, met meerdere huurcontracten. Wel kunt u als organisatie veel zaken online regelen, op basis van postcode en huisnummer.

Ik heb een brief gehad met de vraag mijn Mijn Actium account te activeren. Is dat verplicht?

Algemeen

Het is niet verplicht een Mijn Actium account aan te maken. Je kunt je woonzaken op verschillende andere manieren regelen. Sommige woonzaken regel je via onze website met uw postcode en huisnummer. Privacygevoelige zaken zoals je persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen, informatie over uw huurcontract inzien of de huur betalen, kan alleen via je persoonlijke Mijn Actium account.

En als je liever helemaal geen zaken digitaal/online regelt, dan is dat natuurlijk ook geen probleem. Je kunt ons altijd gewoon bellen via 0592 400 100.

Ik heb geen brief/mail met activatiecode gekregen, wat nu?

Algemeen

Heb je geen brief van ons gekregen? En wil je toch alvast je account activeren? Geen probleem. Vraag je activatiecode telefonisch op via 0592 400 100, of digitaal via Activatiecode opvragen.

Ik heb een brief/mail gehad met de vraag om Mijn Actium account te activeren. Kan ik hier hulp bij krijgen?

Algemeen

Natuurlijk helpen we je graag. Dit kan op drie manieren. 

  • Vind je antwoord bij de veelgestelde vragen op deze website;
  • Bel ons via telefoonnummer 0592 400 100;
  • Vul ons contactformulier in, dan nemen wij contact met je op.

Wat is mijn activatiecode voor het Mijn Actium account?

Algemeen

Bent u een nieuwe huurder en is uw e-mailadres bij ons bekend?
Dan krijgt u automatisch een e-mail waarmee u een Mijn Actium account aan kan maken. De activatiecode wordt automatisch ingevuld als u de aangegeven stappen doorloopt.

Bent u een bestaande huurder?
U vraagt uw activatiecode op via Activatiecode opvragen. Dan krijgt u een e-mail waarmee u een Mijn Actium account aan kan maken. De activatiecode wordt automatisch ingevuld als u de aangegeven stappen doorloopt.

Ik ben mijn e-mail met activatielink voor een Mijn Actium kwijt. Wat moet ik doen?

Algemeen

Geen probleem. Vraag uw activatiecode op via Activatiecode opvragen.

Ik ben mijn 'oude' contacthistorie kwijt. Komt dat nog beschikbaar in mijn nieuwe Mijn Actium account?

Algemeen

Sinds 20 april 2021 hebben Mijn Actium vernieuwd. Had u voor die tijd ook al een account? Dan ziet u uw oude contacthistorie (nog) niet terug. Het was namelijk technisch niet mogelijk eventuele 'tickets' (berichten, meldingen, etc.) over te zetten. Brieven en documenten proberen we met terugwerkende kracht toe te voegen. 

Bent u op zoek naar specifieke contacthistorie die in uw oude account wél beschikbaar was? Neem dan contact met ons op.

Wij huren samen een woning. Kunnen we allebei een Mijn Actium account aanmaken?

Algemeen

Nee, dat is niet mogelijk. Per adres/huishouden kunt u 1 Mijn Actium account activeren. Dit account is gekoppeld aan het e-mailadres dat bij ons bekend is. Als er 2 e-mailadressen bekend zijn, is het account willekeurig gekoppeld aan 1 van de 2 e-mailadressen. Daarmee kunt u het account voor uw adres/huishouden aanmaken.

Ik kan niet meer inloggen in mijn eigen Mijn Actium account. Wat moet ik doen?

Algemeen

Controleer of je de e-mailadres en wachtwoord juist hebt ingevoerd. Heb je dit juist ingevoerd? Dan kan het te maken hebben met de 'update' van Mijn Actium. Per 20 april 2021 is Mijn Actium namelijk vernieuwd en was het nodig uw account opnieuw te activeren. 

Heb je na 20 april jouw account aangemaakt?
Neem dan contact met ons op via 0592 400 100.

Heb je voor 21 april jouw account aangemaakt en je account nog niet opnieuw geactiveerd?
Activeer dan uw nieuwe account via Activatiecode opvragen of via 0592 400 100.
Let op! Je kunt per adres/huishouden maar één account aanmaken. Je hebt namelijk voor al je huisgenoten maar één account nodig om alle zaken te regelen. Als er al een account actief is op het adres/huishouden, dan hoef je sowieso niet een tweede account aan te maken.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord voor Mijn Actium ben vergeten?

Algemeen

Vraag een nieuw wachtwoord aan via wachtwoord vergeten.

Het lukt me niet om mijn account voor Mijn Actium te activeren. Wat moet ik doen?

Algemeen

Je kan je account activeren via account activeren, met behulp van de activeringslink of de activatiecode die je van ons hebt ontvangen (of bij ons kunt opvragen).

Lukt dit niet, bijvoorbeeld omdat je een foutmelding krijgt?
Controleer dan goed of je alle velden goed ingevuld heeft. Soms worden je contact- en/of adresgegevens automatisch ingevuld op een plek waar ze niet horen.

Let op! Je kunt per adres/huishouden maar één account aanmaken. Als er al een account actief is op het adres/huishouden, dan hoef je sowieso niet een tweede account aan te maken. Er is per huishouden namelijk sprake van één Mijn Actium-omgeving. Dus je hebt voor beide huurders maar één account nodig om al je zaken te regelen.

Heb je alles goed ingevuld, is er op het adres nog geen account actief en krijg je nog steeds een foutmelding? Neem dan contact met ons op.

Lukt dit niet, omdat uw activatielink die je per e-mail heeft gekregen is verlopen?
Neem dan contact met ons op. Wij sturen u een nieuwe activatielink toe.

Hoe maak ik een Mijn Actium account aan (uw persoonlijke online omgeving)?

Algemeen

Je kunt een Mijn Actium account activeren via account activeren.

Wat is Mijn Actium?

Algemeen

Mijn Actium is uw persoonlijke online omgeving waarin u op een veilige manier met ons communiceert en zaken regelt. U vindt hier onder andere informatie over uw woning en huurcontract. Ook kunt u hier bijvoorbeeld zelf uw persoonsgegevens wijzgen of uw huur betalen.

Als u huurder van ons bent, maakt u eenvoudig een Mijn Actium account aan via account activeren.

Hoe wijzig ik mijn gegevens in Mijn Actium?

Algemeen

  • Wijzigen telefoonnummer of postadres

Je postadres en/of telefoonnummer wijzig je in Mijn Actium via 'Mijn gegevens'

  • Wijzigen e-mailadres

Je e-mailadres wijzig je in Mijn Actium via 'Mijn instellingen'

  • Wijzigen naam

Het is niet mogelijk om je naam te wijzigen via Mijn Actium. Voor het wijzigen van je naam kun je een verzoek indienen via een contactformulier. Om je verzoek in behandeling te kunnen nemen, hebben wij een bewijs nodig. Zoals bijvoorbeeld je legitimatie, bewijs van geregistreerd partnerschap, kopie van trouwakte etc.