Assen, Kloosterakker 10 gezinswoningen

Tien nieuwbouwwoningen in Kloosterakker

De woningen worden gebouwd aan de rand van de nieuwe wijk Kloosterakker. Deze wijk ligt aan  de oostzijde van Kloosterveen. Via een verbindingsweg over de Norgervaart ga je de wijk in of uit.  In totaal  is hier ruimte voor 2.250 nieuwe woningen. De nieuwbouw komt tegen de bestaande wijk aan te liggen en aan de andere zijde ligt de wijk tegen de Norgervaart aan.

Woningen voor gezinnen

De woningen beschikken allemaal over een woonkamer met open keuken, berging onder de trap en een externe berging in de tuin. Op de eerste verdieping bevinden zich 3 slaapkamers, badkamer met toilet en een vaste trap naar de bergzolder. De parkeerplaatsen bevinden zich op grond van de gemeente. Alle woningen beschikken daarnaast over een voor- en achtertuin met terras en een achteruitgang via de brandgang. 

plattegronden van de woningen

Hieronder staan de veelgestelde vragen over nieuwbouwprojecten. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Nieuwbouwprojecten

Welke nieuwbouwprojecten zijn er?

Algemeen

Een actueel overzicht van waar wij nieuwe woningen bouwen vindt je via projecten.

Wat gebeurt er tijdens de oplevering van mijn nieuwbouwwoning?

Algemeen

Als de nieuwe woning wordt opgeleverd, kun je de sleutel van de woning afhalen op ons kantoor of krijg je de sleutel in de woning zelf overhandigd. Dit verschilt per project. Je krijgt dan ook een informatiemap over de woning waarin staat hoe alle installaties werken, hoe het zit met de garantietermijnen, etc.

Ik ga een nieuwbouwwoning huren. Hoe regel ik gas, water en elektra?

Algemeen

Energie en water regel je zelf.

Geen gas

Onze nieuwbouwwoningen zijn gasloos. Je hoeft hiervoor geen contract af te sluiten.

Wel water en elektra

Je moet wel een contract voor water en elektra afsluiten. Regel dit zo snel mogelijk (in elk geval binnen een paar werkdagen nadat je de woning huurt). Anders loop je het gevaar dat jouw woning wordt afgesloten van elektra en water.

EAN code opvragen 

Een EAN-code is de unieke code van jouw elektra-aansluiting, deze gebruikt de energieleverancier om er zeker van te zijn dat zij gaan leveren op de goede aansluiting. Moet je bij jouw aanvraag voor elektra een EAN-code doorgeven? Dit doe je via de onderstaande stappen:

  1. Ga naar www.eancodeboek.nl;
  2. Vul je adresgegevens in en kies bij 'Bijzondere aansluiting' voor n.v.t.;
  3. Zoek op marktsegment 'Elektriciteit';
  4. Geef de EAN-code (13 cijfers) onder 'EAN Netbeheerder' door aan de leverancier;
  5. Je kunt nu een abonnement afsluiten.

Waarom bouwen jullie zo weinig woningen voor grote gezinnen?

Algemeen

Wij doen dit omdat er in de toekomst meer (levensloopbestendige) woningen nodig zijn voor de kleinere huishoudens/gezinnen, dan voor grote gezinnen.

Steeds minder grote gezinnen zoeken een sociale huurwoning
Bij het ontwerpen van nieuwe woningen houden we rekening met 'demografische ontwikkelingen'. Dit betekent dat we kijken naar de samenstelling van de bevolking. We weten uit recent onderzoek dat onze woningzoekenden straks vooral huishoudens van 1 of 2 personen zijn. Dit zijn vaak ook oudere huurders. 

We laten vraag en aanbod op elkaar aansluiten
Wij gaan ervan uit dat een woning ongeveer 80 jaar meegaat. We proberen dus vooruit te blijven denken, om overschotten of tekorten te voorkomen. We bouwen daarom vooral kleinere woningen met minder slaapkamers en een betaalbare huurprijs voor de kleinere huishoudens. Deze huizen zijn geschikt voor oudere mensen, maar natuurlijk ook voor mensen van andere leeftijden. Zo zorgen we dat het aanbod woningen aansluit op de vraag naar woningen.

Ik heb overlast van woningen die jullie aan het bouwen zijn

Algemeen

Dat vinden we vervelend.

We begrijpen dat de overlast die wordt veroorzaakt door bouwwerkzaamheden aan onze nieuwe woningen niet fijn is. We proberen daarom altijd om overlast zoveel mogelijk te beperken. Toch kan je last hebben van geluid, stof en/of verkeershinder. Helaas kunnen we dit niet altijd wegnemen.

Specifieke overlast melden

Is er iets achtergelaten door de aannemer? Is er iets beschadigd of heb je een andere aanwijsbare klacht of zorg? Meld dit dan via Klacht melden. We kijken dat wat we kunnen doen om dit op te lossen.