Voor alle problemen met de verwarming, cv-ketel en/of thermostaat neem je rechtstreeks contact op met de onderhoudspartij. Op de ketel zit een sticker met de onderhoudspartij. Ook kun je de contactgegevens vinden bij Mijn contracten.
De onderhoudspartij bel je rechtstreeks bij:
- Een storing aan de CV-ketel of thermostaat;
- Geen warm water en/of geen verwarming;
- Een defecte radiatorknop;
- Lekkende leidingen/verwarmingsbuizen;
- Een lekkende CV-ketel.
Je kunt zelf eerst ook nog wat zaken controleren
- Controleer of er voldoende water in de ketel zit. Is dat niet het geval? Vul dan de ketel bij;
- Zet alle radiatoren open en zet de thermostaat op 25 graden. Zo kun je kijken of alles werkt. Is een radiator volledig koud of lauw? Dan is het verstandig om die radiator te ontluchten;
- Controleer ook of het centrale verwarmingssysteem goed is ontlucht. Hoor je een rammelend geluid uit de radiatoren komen? Ontlucht dan het systeem.
Periodiek onderhoud
Onderhoud aan je cv-ketel vindt om de 18 of 24 maanden plaats. Het onderhoudsbedrijf neemt contact met je op voor een afspraak. Is de laatste onderhoudsbeurt in je woning al langer dan 2 jaar geleden? Dan kun je zelf contact opnemen met het onderhoudsbedrijf, om te vragen wanneer ze van plan zijn weer bij je langs te komen.
Vervanging CV-ketel
Wanneer de onderhoudspartij vaststelt dat de CV-ketel aan vervanging toe is, geven ze dit door aan Actium. Zij hebben voor het vervangen geen toestemming van ons nodig. Zodra de nieuwe cv-ketel geplaatst kan worden, nemen zij contact op voor het maken vaan een afspraak.