Wonen in een VvE-complex

Hieronder staan de veelgestelde vragen over wonen in een VvE-complex. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Wonen in een VvE-complex

Ik huur een woning in een complex met een Vereniging van Eigenaren (VvE)

Algemeen

In een VvE-woongebouw ligt het eigendom van het gebouw niet alleen bij Actium, maar bij verschillende eigenaren. Samen vormen zij de Vereniging van Eigenaren (VvE). De VvE maakt samen beslissingen en zorgt voor het beheer en onderhoud van het gebouw, de gemeenschappelijke ruimten en de installaties. De medewerker VvE van Actium vertegenwoordigt de huurders en Actium. 

Betaal ik als huurder voor de VvE? 
Nee, je betaalt niet extra voor het wonen in een VvE-complex. Alleen huiseigenaren betalen een bijdrage aan de VvE. Actium betaalt als eigenaar van jouw woning deze bijdrage. 

Ik wil een reparatie aanmelden in mijn VvE-complex

Algemeen

Reparaties meld je bij Actium via Reparatieverzoek indienen of door contact met ons op te nemen. Wij beoordelen dan wie de reparatie gaat uitvoeren: Actium of de Vereniging van Eigenaren.  

Mag ik in een VvE-complex iets aanpassen/bevestigen aan de buitengevel?

Algemeen

Nee, dit mag niet zonder toestemming. Als je iets wil veranderen aan de buitengevel, neem dan contact met ons op via 0592 400 100. Onze medewerker VvE neemt de vraag in behandeling. Na schriftelijke toestemming van Actium en de VvE mag je de verandering aanbrengen.