Automatische incasso

Hieronder staan de veelgestelde vragen over betalen via automatische incasso. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.

Veel gevraagd over Automatische incasso

Ik wil de huur (niet meer) via automatische incasso betalen

Algemeen

Betalen via automatische incasso

Om jouw huurbetaling automatisch te laten verlopen, hebben we een ingevuld machtigingsformulier nodig. Het opsturen kan op de volgende manieren:

  • Via Mijn Actium, als bijlage van een contactformulier;
  • Per e-mail via klant@actiumwonen.nl;
  • Per post (postadres: Actium, Postbus 500, 9400 AM ASSEN). We kunnen je als het nodig is een machtigingsformulier en antwoordenvelop toesturen;
  • Of vul een machtigingsformulier in bij ons op kantoor aan de Portugallaan 10 in Assen. Check dan wel van tevoren de openingstijden en of het nodig is om een afspraak te maken!

Kan ik zelf de dag van de incasso kiezen?
Je betaalt de huur altijd een maand vooruit. Wij incasseren de huur standaard op de 1e van de maand.

Wil je de huur liever op een andere dag laten afschrijven? Neem dan contact met ons op. We kunnen de incasso verplaatsen naar de 5e, 10e of 15e dag van de maand. Let op: de 25e dag van de maand is geen optie.

Automatische incasso stoppen

Wil je niet meer automatisch betalen? Geef dit dan aan ons door via:

  • jouw Mijn Actium-account. Kies voor ;
  • een machtigingsformulier voor het intrekken van de doorlopende incasso. Als je deze bij ons opvraagt, dan sturen wij je een formulier toe (per e-mail of post);  
  • Of vul een machtigingsformulier in bij ons op kantoor aan de Portugallaan 10 in Assen. Vergeet niet te checken wat de openingstijden zijn en of het nodig is om een afspraak te maken!

Waarom is mijn huur (nog) niet automatisch afgeschreven?

Algemeen

Wij verwerken administratieve wijzigingen rond de 20ste van de maand. Als wij de machtiging na deze verwerkingsdatum ontvangen, dan gaat de machtiging een maand later in. 

Hou er rekening mee dat de huur tijdens weekenden en feestdagen waarschijnlijk niet op tijd (op de 1e van de maand) wordt afgeschreven. Dit gebeurt dan vaak één of een paar dagen later dan je gewend bent. 

Ik had niet genoeg geld op mijn rekening en nu is de huur niet afgeschreven

Algemeen

Was het saldo te laag? Dan kan de huur niet worden afgeschreven en wordt deze gestorneerd. De huur is dan niet betaald. De kans is groot dat je een betalingsherinnering van Actium krijgt. 

Zelf overmaken

Wij kunnen één keer de huur automatisch incasseren. Als de betaling is mislukt (door te weinig saldo), dan moet je de huur zelf overmaken op NL 25 INGB 0654 6648 89 onder vermelding van jouw klantnummer en/of adres.

Wil je graag een betaallink ontvangen in jouw Mijn Actium-account? Laat ons dat dan weten, onze consulent Huurbetaling stuurt de link naar je toe.