Inloggen

Veel gevraagd over Mijn Actium

Wat is Mijn Actium?

Mijn Actium is het klantportaal van onze website. Als u huurder van ons bent, kunt u eenvoudig een Mijn Actium account aanmaken. In uw persoonlijke klantportaal vindt u onder andere informatie over uw woning en huurcontract. Ook kunt u veel zaken direct zelf online regelen, zoals het wijzigen van uw gegevens en het betalen van uw huur.

U kunt een Mijn Actium account aanmaken via account activeren.

Ik had al een Mijn Actium account op jullie vorige website. Moet ik nu weer een nieuwe aanmaken?

Ja, het is helaas niet mogelijk om uw oude account automatisch om te zetten naar een account dat u kunt gebruiken op onze nieuwe website. U kunt heel gemakkelijk uw nieuwe account activeren met de activatiecode die u per e-mail of post van ons krijgt. Als u deze activatiecode nog niet of niet meer heeft, kunt u deze zelf opvragen via Activatiecode opvragen of via 0592 400 100.

Wat is mijn activatiecode voor het Mijn Actium account?

U krijgt uw activatiecode per e-mail of post toegestuurd. Heeft u (nog) geen bericht gehad? Dan kunt u zelf uw activatiecode opvragen via Activatiecode opvragen. Even bellen naar 0592 400 100 kan natuurlijk ook.

Wij huren samen een woning. Kunnen we allebei een Mijn Actium account aanmaken?

Nee, dat is niet mogelijk. Per adres/huishouden kunt u 1 Mijn Actium account activeren. Dit account is gekoppeld aan het e-mailadres dat bij ons bekend is. Als er 2 e-mailadressen bekend zijn, is het account willekeurig gekoppeld aan 1 van de 2 e-mailadressen. Daarmee kunt u het account voor uw adres/huishouden aanmaken.

Ik heb geen brief met activatiecode gekregen, wat nu?

U krijgt automatisch bericht van ons over het activeren van uw account. Wij versturen deze berichten gefaseerd, in de maanden april en mei 2021. Als u nog geen bericht heeft gekregen, kunt u dit dus het beste nog even rustig afwachten. Wilt u toch alvast uw account activeren? Geen probleem. Vraag uw activatiecode telefonisch op via 0592 400 100, of digitaal via Activatiecode opvragen.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord voor Mijn Actium ben vergeten?

U kunt zelf een nieuw wachtwoord aanvragen via wachtwoord vergeten.

Het lukt me niet om mijn account voor Mijn Actium te activeren, wat nu?

U kunt uw account activeren via account activeren, met behulp van de activeringslink of de activatiecode die u van ons heeft gekregen (en anders nog krijgt). Lukt dit niet, bijvoorbeeld omdat u een foutmelding krijgt? Controleer dan goed of u alle velden goed ingevuld heeft. Soms worden uw contact- en/of adresgegevens automatisch ingevuld op een plek waar ze niet horen. Heeft u alles goed ingevuld, en krijgt u nog steeds een foutmelding? Neem dan contact met ons op.

Kunnen organisaties ook een Mijn Actium account aanmaken?

Nee, het Mijn Actium account is alleen bedoeld voor 'individuele' huurders. En is dus niet geschikt voor organisaties of instanties, zoals bijvoorbeeld zorginstellingen, met meerdere huurcontracten. Wel kunt u als organisatie veel zaken online regelen, op basis van postcode en huisnummer.

Ik had al een Mijn Actium account op jullie vorige website. Waar vind ik mijn 'oude' contacthistorie?

Sinds 20 april 2021 hebben we een nieuwe opgefriste website, met daarbij ook een vernieuwd Mijn Actium. Had u op onze vorige website ook al een account? De eventuele 'tickets' die daarin stonden, zijn niet overgezet naar het nieuwe Mijn Actium (dit was technisch niet mogelijk). Brieven en documenten staan er nu ook nog niet, maar proberen we op korte termijn (en met terugwerkende kracht) toe te voegen.

Bent u op zoek naar specifieke contacthistorie die in uw oude account wél beschikbaar was? Neem dan contact met ons op.