Ik wil graag een projectleider of opzichter Nieuwbouw spreken
Algemeen
Neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij proberen je dan direct door te verbinden met de juiste medewerker. Als dit niet lukt, maken wij een terugbelnotitie aan.
Telefonisch zijn we bereikbaar tot 16.30 uur. 's Middags bent u welkom op afspraak.
Samen met de gemeente Assen zijn we aan de slag met de vernieuwing van de buurt Aar, Delft, Stroom in de wijk de Lariks. Alle sociale huurwoningen en garageboxen aan de Aar, Delft, Stroom zijn gesloopt. We verwachten begin 2026 te beginnen met de bouw van de nieuwe woningen. Op 1 oktober presenteerden we de plannen aan (oud)bewoners en belangstellenden.
We bouwen 125 nieuwbouwwoningen, waarvan 73 sociale huurwoningen en 52 koopwoningen. Het ontwerp voor de huurwoningen en de openbare ruimte is klaar. De architect is nog bezig met het ontwerp voor de koopwoningen. De openbare ruimte wordt groen ingericht en biedt voldoende mogelijkheden voor spelen en ontmoeten. Voor parkeren worden er speciale ‘parkeerhofjes’ ingericht. Ook de omliggende straten krijgen een mooie opknapbeurt. Het riool en de bestrating wordt vervangen, er komen parkeervakken in de straat en er komen meer bomen en struiken.
Benieuwd naar het ontwerp? Bekijk hoe de nieuwe buurt eruit komt te zien op de digitale kaart. Via de link hieronder opent de website, klik op de icoontjes en neem vast een kijkje in de nieuwe buurt https://das-assen.ik-doe-mee.nl
Op de plattegrond hieronder kun je zien waar welk soort woning wordt gebouwd.
Hieronder staan de veelgestelde vragen over nieuwbouwprojecten. Niet gevonden wat je zocht? Probeer het dan via de zoekfunctie rechtsbovenin, of stel je vraag via het contactformulier.
Neem contact met ons op via 0592 400 100. Wij proberen je dan direct door te verbinden met de juiste medewerker. Als dit niet lukt, maken wij een terugbelnotitie aan.
Actium plaatst alleen een drempelhulp voor in de woning. Deze voorziening is onderdeel van ons LZT-pakket en blijft net als alle andere voorzieningen in de woning achter. Mocht een nieuwe bewoner geen gebruik willen maken van de drempelhulp dan verwijderen we deze en kunnen we de drempelhulp gebruiken voor een andere aanvraag mits deze passend is uiteraard.
Een drempelhulp buiten de woning betreft een aanvraag voor de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) via de desbetreffende gemeente. De WMO beoordeelt of je in aanmerking komt voor een drempelhulp. Soms betaal je voor een WMO hulpmiddel een eigen bijdrage.
Langer Zelfstandig Thuiswonen (LZT) via Actium
Actium biedt een pakket van mogelijkheden aan, om ervoor te zorgen dat mensen zo lang mogelijk kunnen blijven wonen in hun huurwoning. We noemen dit LZT maatregelen. Denk aan het verwijderen van binnendrempels, een extra trapleuning of douchestoel. Meer informatie vind je onder de veelgestelde vragen of je kunt ons te bellen via 0592 400 100.
Je kunt een reparatieverzoek het beste telefonisch bij ons melden via 0592 400 100. Wij zorgen er dan voor dat de aannemer zo snel mogelijk contact met je opneemt om de reparatie uit te voeren.
Als de nieuwe woning wordt opgeleverd, kun je de sleutel van de woning afhalen op ons kantoor of krijg je de sleutel in de woning zelf overhandigd. Dit verschilt per project. Je krijgt dan ook een informatiemap over de woning waarin staat hoe alle installaties werken, hoe het zit met de garantietermijnen, etc.
Energie en water regel je zelf.
Onze nieuwbouwwoningen zijn gasloos. Je hoeft hiervoor geen contract af te sluiten.
Je moet wel een contract voor water en elektra afsluiten. Regel dit zo snel mogelijk (in elk geval binnen een paar werkdagen nadat je de woning huurt). Anders loop je het gevaar dat jouw woning wordt afgesloten van elektra en water.
Een EAN-code is de unieke code van jouw elektra-aansluiting, deze gebruikt de energieleverancier om er zeker van te zijn dat zij gaan leveren op de goede aansluiting. Moet je bij jouw aanvraag voor elektra een EAN-code doorgeven? Dit doe je via de onderstaande stappen:
Dat vinden we vervelend.
We begrijpen dat de overlast die wordt veroorzaakt door bouwwerkzaamheden aan onze nieuwe woningen niet fijn is. We proberen daarom altijd om overlast zoveel mogelijk te beperken. Toch kan je last hebben van geluid, stof en/of verkeershinder. Helaas kunnen we dit niet altijd wegnemen.
Is er iets achtergelaten door de aannemer? Is er iets beschadigd of heb je een andere aanwijsbare klacht of zorg? Meld dit dan via Klacht melden. We kijken dat wat we kunnen doen om dit op te lossen.
Wij doen dit omdat er in de toekomst meer (levensloopbestendige) woningen nodig zijn voor de kleinere huishoudens/gezinnen, dan voor grote gezinnen.
Steeds minder grote gezinnen zoeken een sociale huurwoning
Bij het ontwerpen van nieuwe woningen houden we rekening met 'demografische ontwikkelingen'. Dit betekent dat we kijken naar de samenstelling van de bevolking. We weten uit recent onderzoek dat onze woningzoekenden straks vooral huishoudens van 1 of 2 personen zijn. Dit zijn vaak ook oudere huurders.
We laten vraag en aanbod op elkaar aansluiten
Wij gaan ervan uit dat een woning ongeveer 80 jaar meegaat. We proberen dus vooruit te blijven denken, om overschotten of tekorten te voorkomen. We bouwen daarom vooral kleinere woningen met minder slaapkamers en een betaalbare huurprijs voor de kleinere huishoudens. Deze huizen zijn geschikt voor oudere mensen, maar natuurlijk ook voor mensen van andere leeftijden. Zo zorgen we dat het aanbod woningen aansluit op de vraag naar woningen.