Inloggen

Veel gevraagd over Mijn Actium

Wat is Mijn Actium?

Mijn Actium is het klantportaal van onze website. Als u huurder van ons bent, kunt u eenvoudig een Mijn Actium account aanmaken. In uw persoonlijke klantportaal vindt u onder andere informatie over uw woning en huurcontract. Ook kunt u veel zaken direct zelf online regelen, zoals het wijzigen van uw gegevens en het betalen van uw huur.

U kunt een Mijn Actium account aanmaken via account activeren.

Waarom moet ik mijn account zelf opnieuw activeren, kan dat niet automatisch?

Ja, het is helaas niet mogelijk om uw oude account automatisch om te zetten naar een account dat u kunt gebruikent op onze nieuwe website. U kunt heel gemakkelijk uw nieuwe account activeren met de activatiecode die u per e-mail of post van ons krijgt. Als u deze activatiecode nog niet of niet meer heeft, kunt u deze zelf opvragen via Activatiecode opvragen of via 0592 400 100.

Ik heb een brief gehad met de vraag mijn Mijn Actium account te activeren. Kan ik hier hulp bij krijgen?

Natuurlijk helpen we u graag. Dit kan op drie manieren. 

  • Vind uw antwoord bij de veelgestelde vragen op deze website;
  • Bel ons via telefoonnummer 0592 400 100;
  • Vul ons contactformulier in, dan nemen wij contact met u op.

Ik heb een brief gehad met de vraag mijn Mijn Actium account te activeren. Is dat verplicht?

Het is niet verplicht een Mijn Actium account aan te maken. U kunt uw woonzaken op verschillende andere manieren regelen. Sommige woonzaken regelt u via onze website met uw postcode en huisnummer. Privacygevoelige zaken zoals uw persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen, informatie over uw huurcontract inzien of uw huur betalen, kan alleen via uw persoonlijke Mijn Actium account.

En als u liever helemaal geen zaken digitaal/online regelt, dan is dat natuurlijk ook geen probleem. U kunt ons altijd gewoon bellen via 0592 400 100.

Wat is mijn activatiecode voor het Mijn Actium account?

U krijgt uw activatiecode per e-mail of post toegestuurd. Heeft u (nog) geen bericht gehad? Dan kunt u zelf uw activatiecode opvragen via Activatiecode opvragen. Even bellen naar 0592 400 100 kan natuurlijk ook.

Ik heb geen brief met activatiecode gekregen, wat nu?

U krijgt automatisch bericht van ons over het activeren van uw account. Wij versturen deze berichten gefaseerd, in de maanden april tot en met juli 2021. Heeft u nog geen bericht gekregen? En wilt u toch alvast uw account activeren? Geen probleem. Vraag uw activatiecode telefonisch op via 0592 400 100, of digitaal via Activatiecode opvragen.

Wij huren samen een woning. Kunnen we allebei een Mijn Actium account aanmaken?

Nee, dat is niet mogelijk. Per adres/huishouden kunt u 1 Mijn Actium account activeren. Dit account is gekoppeld aan het e-mailadres dat bij ons bekend is. Als er 2 e-mailadressen bekend zijn, is het account willekeurig gekoppeld aan 1 van de 2 e-mailadressen. Daarmee kunt u het account voor uw adres/huishouden aanmaken.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord voor Mijn Actium ben vergeten?

U kunt zelf een nieuw wachtwoord aanvragen via wachtwoord vergeten.

Het lukt me niet om mijn account voor Mijn Actium te activeren, wat nu?

U kunt uw account activeren via account activeren, met behulp van de activeringslink of de activatiecode die u van ons heeft gekregen (en anders nog krijgt). Lukt dit niet, bijvoorbeeld omdat u een foutmelding krijgt? Controleer dan goed of u alle velden goed ingevuld heeft. Soms worden uw contact- en/of adresgegevens automatisch ingevuld op een plek waar ze niet horen. Heeft u alles goed ingevuld, en krijgt u nog steeds een foutmelding? Neem dan contact met ons op.

Kunnen organisaties ook een Mijn Actium account aanmaken?

Nee, het Mijn Actium account is alleen bedoeld voor 'individuele' huurders. En is dus niet geschikt voor organisaties of instanties, zoals bijvoorbeeld zorginstellingen, met meerdere huurcontracten. Wel kunt u als organisatie veel zaken online regelen, op basis van postcode en huisnummer.

Ik ben mijn 'oude' contacthistorie kwijt. Komt dat nog beschikbaar in mijn nieuwe Mijn Actium account?

Sinds 20 april 2021 hebben we een nieuwe opgefriste website, met daarbij ook een vernieuwd Mijn Actium. Had u op onze vorige website ook al een account? Het was technisch niet mogelijk eventuele 'tickets' over te zetten. Brieven en documenten vindt u nu ook nog niet terug, maar proberen we op korte termijn (en met terugwerkende kracht) toe te voegen.

Bent u op zoek naar specifieke contacthistorie die in uw oude account wél beschikbaar was? Neem dan contact met ons op.